FAQ

SKICKAR NI VAROR TILL NORGE?

Vi har en Norsk hemsida, som man skal beställa gennom om man vil ha sina varor skickat till Norge. 
www.marineonline.no 
 

ÄR PRISERNA INKLUSIVE MOMS?

JA, alla priser, som visas på MarineOnline.se, är inklusive moms. Som en extra service visas priset exkl.moms inom parentes. 
 

HUR FÅR JAG FAKTURAN?

Fakturan skickas på mail när varorna har lämnat vårt lager, och medföljer alltså inte själva paketet. Du som har valt fakturabetalning bör vara uppmärksam på att fakturan ska betalas inom 14 dagar. 
 

VARFÖR FÅR JAG EN FAKTURA PÅ MAIL, TROTS ATT JAG BETALAT MED KORT?

I de fall du har valt att betala med kort, fungerar ”fakturan” bara som en bekräftelse på att varorna har skickats och betalningen har dragits på ditt kort. Under totalbeloppet på fakturan framgår det dessutom tydligt att beställningen redan är betald med betalkort. 
 

KAN VI KOMMA IN I ER BUTIK OCH HÄMTA VARORNA?

NEJ, vi har ingen fysisk butik, utan finns bara på nätet. 
 

VARFÖR HAR DET RESERVERATS ETT BELOPP PÅ MITT MASTERCARD?

När man använder Mastercard på nätet, så görs det i första hand en reservation på ditt konto. Det beror på att Mastercard inte kan övertraseras, och banken är därför tvungen att betrakta beloppet som draget, trots att kortet egentligen inte har belastats än – vi drar nämligen pengar först när varorna har skickats. En reservation upphör automatiskt efter 30 dagar, så om du har ångrat ditt köp, ska du själv kontakta din bank och få reservationen upphävd, om du behöver pengarna innan dess – vi kan inte upphäva reservationen, trots att vi annullerar transaktionen.